עכברים וחולדות בקומפוסטר ביתי

איך מרחיקים עכברים וחולדות מה-קומפוסטר

מציאת עכברים, חולדות או עדויות לנוכחותם כגון שיער וגללים בקומפוסטר ומסביבו עלולה להיות מעט מטרידה. ידוע כי מכרסמים עיקשים אלה לועסים דרך עץ, פלסטיק וכמעט כל דבר אחר שמפריע להם. הם מתרבים בקצב מדאיג, מטפסים ומקפצים ללא בעיה לכל מקום שמעניין אותם בזריזות מרשימה. בין אם אתם גרים בעיר, במושב או בכל מקום אחר, רוב הסיכויים שבסופו של דבר תצטרכו להתמודד עם עכברים.

תוכן עניינים

באופן כללי, עכברים מחפשים שני דברים בסיסיים: אוכל ומקלט. הקומפוסטר שלכם יכול לענות על שני אלו. אם יש לכם בעיית עכברים או חולדות בקומפוסטר, ישנן מספר דרכים פשוטות למנוע מהן להיכנס לקומפוסטר שלכם וגם לגרום להם לעזוב אם הם כבר מצאו אותו.

הטמנה של שאריות מזון

בדרך כלל חולדות נמשכות לקומפוסטר מכיוון שהוא מקור קל למזון. אם עדיין לא עקבתם אחרי הכלל החשוב הבא זה הזמן – אל תוסיפו בשר, חלב או שאר שאריות מזון מן החי לקומפוסטר מכיוון ששאריות אלה מהוות מגנט רציני ומושכות אליהן מכרסמים. אם הם רעבים מספיק, קליפות תפוחי אדמה ושאריות מזון נוספים עלולים לפתות אותם גם כן

קליפות תפוח אדמה בדרך לקומפוסטר

לכן, בכל פעם שאתם מוסיפים שאריות מזון לקומפוסטר, דאגו להטמין אותו בקומפוסט הקיים ולחסות את השכבה העליונה בחומר חום (עלים יבשים, זרדים, קרטון ונייר). במידה ויש ברשותכם גם חומר אורגני ירוק מן הגינה כגון עשבים, דשא ועלים שרק נגזמו השתמשו בהם כחוצץ בין שאריות המזון מן המטבח לחומרים החומים שתוסיפו מעל. כך תגדילו את החוצץ, תקשו את הגישה למכרסמים ואף תשנו את הריח שהקומפוסטר מייצר.

עברו לקומפוסטר סגור

אם עכברים וחולדות הן בעיה אמיתית, בחירה בקומפוסטר סגור כגון קומפוסטר מסתובב או קומפוסטר דולב (שהוא קומפוסטר רציף אטום) ובכך תמנעו כניסה פיזית של עכברים ואף תצמצמו את הריח שיוצא החוצה. יתרון נוסף בקומפוסטר מסתובב הוא היכולת לסובב את הקומפוסטר בקלות בכל פעם שמוסיפים שאריות מזון ובכך להטמין ולהצניע את שאריות המזון בתוך הקומפוסט הקיים.

שימרו על תערובת הקומפוסט לחה

זכרו שאחד משני הדברים שעכברים או חולדות מחפשים כשהן פולשים לקומפוסטר שלכם הוא מקלט. ערימת קומפוסט מיובשת לא רק שאינה יעילה מבחינת הכנת קומפוסט, אלא שהיא מקלט מצויין לעכברים וחולדות. חשבו על זה רגע: לא הייתם הולכים לישון במקום חם ויבש שיש בו משהו טוב לנשנש? ודאו שערימת הקומפוסט שלכם תמיד לחה לכל אורך תהליך הקומפוסטציה. יחד עם זאת, הזהרו לא להגזים, כאן המקום להזכיר שאם ערמת הקומפוסט תהייה רטובה ולא לחה היא תוביל לתנאים אנאירוביים והקומפוסטר שלכם יתחיל להפיץ ריחות לא נעימים ויעקב את התהליך. על ידי סיבוב וערבוב ערימת הקומפוסט באופן קבוע והוספת מים לפי הצורך תוכלו להפוך את הקומפוסטר להרבה פחות מסביר פנים למכרסמים.

נענע ומרווה בקרבת מקום

זהו אחד מאותם טיפים שאנחנו לא לגמרי עומדים מאחוריהם אך יש שאומרים שזה עובד להם. בכל מקרה זה לא סיפור גדול מידי לנסות. עכברים וחולדות נחשבים לבעלי חיים שאינם אוהבים את ניחוח הנענע, כך ששתילת כמה צמחי נענע קרוב לערימת הקומפוסט שלכם עשוי להספיק כדי להרתיע את המזיקים הקטנים. עם זאת, במידה ויש אוכלוסיית חולדות גדולה מאוד או רעבה מאוד באזורכם, אין זה סביר שמעט נענע ירתיע אותם. 

עכברים בקומפוסטר

בעזרת טיפים אלה תוכלו בהחלט לצמצם או לסיים את תופעת ביקור העכברים בקומפוסטר שלכם. חשבו יצירתי ונסו להבין באיזה דרך תוכלו לייצר קומפוסט באופן שגרתי ללא טרדות ועיכובים. יש לציין שאם הקומפוסטר נמצא הרחק מהבית בעיית העכברים אינה חייבת להיות קריטית כל עוד תהליך הקומפוסטציה מתקדם כהלכה. 

 

מצאתם דרכים נוספות למנוע מעכברים להגיע לקומפוסטר? נשמח אם תשתפו אותנו! 

בהצלחה. 

עכבר

כתבות נוספות

שאלות נפוצות על קומפוסט

שאלות נפוצות על קומפוסט

הקומפוסטר לא סתם הפך להיות חברו הטוב של האדם, האדמה וגם היקום מודה לנו על כל גרם של זבל אורגני שלא נקבר או מושלך לפח.

חממה טיפולית

חממה טיפולית

מאז ומתמיד ידענו שישנו קשר ישיר וחיבור עמוק בין הנפש לטבע, ולגבי הקשר בין הנפש לגוף אין לנו כל ספק. אבל אם לרגע ניקח את

איזה קומפוסטר מומלץ לרכוש?

קיימים היום בשוק המון סוגי קומפוסטרים, כשכל אחד נראה ומתנהג קצת שונה מחבריו הקומפוסטרים. איך בכל זאת בוחרים את המומלץ ביותר? על רגל אחת –

גידול הידרופוני בחממה ביתית

גידול הידרופוני בחממה ביתית

גידול הידרופוני בחממה ביתית – פרי עץ הדעת שמשגע את עולם הגינון הפרטי! לא פעם שמענו את ההתלהבות בקולם של מי שמגדל הידרופוני ואם גם

חממה ביתית על שטח חקלאי

חממה ביתית לא רק לגידול צמחים

כשאנחנו חושבים על חממה אנחנו ישר חושבים על גידול צמחים אבל תתפלאו לדעת שיש עוד הרבה אפשרויות יצירתיות. חממה ביתית יכול להיות בדיוק המבנה שאתם

גלילה לראש העמוד
מנעול פתוח
כיף שחזרת
דילוג לתוכן